فن کویل چیست

دستگاه فن کویل چیست

دستگاه فن کویل یکی از محبوب ترین سیستم ها می باشد که برای گرم کردن ، سرمایش و تهویه فضای داخلی ساختمان های جدید و بازسازی ساختمان های تجاری مورد استفاده قرار می گیرد. گروه تعمیر کار پکیج اصفهان باشما همرا است تا این دستگاه را بررسی و از مزایا و معایب این دستگاه شما را آگاه کند. دستگاه فن کویل به صورت ایستاده می باشد می توان با احتیاط در سقف کاذب و یا زیر سقف نصب شود که به صورت روکار و در معرض دید قرار دارند که به فن کویل های سقفی کابینی یا توکار معروف هستند این دستگاه موقع کار صدای بسیار پایینی دارند و مناسب ساختمان های مسکونی می باشند

فن کویل

دستگاه کویل فن چگونه کار می کند؟

یک فن کویل حاوی یک فن است که هوا را در یک فضا به داخل می کشد و سپس آن را بر روی یک کویل خنک کننده یا گرم کننده می کند. درواقع این فن کویل ها به طور کلی دارای کویل آب سرد برای خنک کننده و یا یک کویل آب گرم برای گرمایش یا یک عنصر گرمایش برقی هستند.آنها در برخی از ساختمان های اداری و مراکز خرید استفاده می شوند و معمولا مشخص می شود که در آنجا چندین فضای کوچک وجود دارد که نیاز به کنترل فردی دارد

مزایای دستگاه کویل فن

  • انعطاف پذیری بالایی از نظر تقسیم بندی و تنظیم مجدد فضا.
  • به خاطر حجم کوچک دستگاه نیاز به فضای بزرگ همانند تجهیزات قدیمی نیست.
  • این دستگاه نیاز ب لوله کشی به سبک کولر آبی ندارد و از لوله کشی و برق کشی نیاز استفاده می کند.که این روش بسایار ساده تر از لوله کشی های آبی است.
  • این دستگاه در انرژی صرف جویی می کند.زیرا امکان تنظیم هوای مستقل در هر مکان را دارد.

معایب دستگاه کویل فن

  • به طور کلی توانایی استفاده از هوای بیرون برای خنک کننده رایگان را ندارد و باعث می شود سیستم در سرمایش به ویژه در بهار و پاییز کارایی کمتری داشته باشد.
  • مشکل نگهداری به خاطر شیرهای آب سرد و شیر های آب گرم وجود دارد.
  • نگهداری از دستگاه فن کویل در مقایسه با دیگر دستگاه ها کمی تخصصی تر می باشد.

بهره وری انرژی

سیستم فن کویل از راندمان متوسطی برخوردار است اما در صورت حفظ و بهره برداری مناسب می توانند سطح خوبی از راندمان را ایجاد کنند. آنها به طور کلی به عنوان گزینه های استاندارد مانند تهویه مطبوع با حجم متغییر کارامد نیستند.

هزینه های جاری  فن کویل

سن و شرایط سیستم های فن کویل به میزان قابل توجهی روی هزینه های جاری تاثیر خواهد گذاشت. سیستم های قدیمی ترتمایل به ضریب بالاتری از کنترل دما، شیرهای کم کار و کارخانه مرکزی ناکارامد دارند که همگی می توانند هزینه ها را افزایش دهند. مانند همه سیستم ها ، به ویژه در رابطه با سنسورهای دما و نگهداری شیرها، کارایی با مدیریت و بهره برداری مناسب بهبود می یابد. یک سیستم مدیریت ساختمان سطح بالاتری از کنترل را فراهم می کند و اگر به خوبی مدیریت شود به کاهش هزینه های جاری کمک می کند.

فن کویل

در این مقاله به بررسی دستگاه فن کویل پرداختیم ، تیم با تجربۀ تعمیرات پکیج دیواری در اصفهان می تواند شما رادر انتخاب و راه اندازی و تعمیرات دستگاه فن کویل یاری نماید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *