سیستم تهویه مطبوع اسپلیت

سیستم تهویه مطبوع اسپلیت چیست؟

همه دوست دارند در گرما و رطوبت تابستان به خانه ای خنک برگردند. با این حال ، تهویه مطبوع مرکزی گران است، اگر به دنبال یک روش مقرون به صرفه برای وارد کردن هوای خنک به خانه خود هستید، یک سیستم تهویه مطبوع اسپلیت ممکن است جواب مناسب باشد. سیستم تهویه بخش مهمی از یک ساختمان می باشد، که با توجه به کنترل دما ، رطوبت و کیفیت هوای ساختمان ایجاد می شود تا یک فضای راحت با هوای مناسب برای افراد داخل ساختمان ایجاد کند. سیستم تهویه مطبوع اسپلیت شامل یک واحد فضای باز و یک واحد داخلی است، که واحد فضای باز روی دیوار یا نزدیکی دیوار نصب شده است. در این واحد کمپرسور ، کندانسور و کویل انبساط یا لوله مویرگی قرار دارد و واحد داخلی حاوی کویل خنک کننده ، یک فیلتر هوا می باشد . تمام دستگاه های تهویه هرچند وقت یکبار نیاز به سرویس دارند که سیستم تهویه اسپلیت از این امر مستثنی نیست می توانید با تیم تعمیرات پکیج اصفهان تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.

سیستم تهویه مطبوع اسپلیت

 

مزایای سیستم تهویه مطبوع اسپلیت

  • این نوع سیستم تهویه هوا نسبت به A/C های سنتی مزایای بسیاری دارد. یک مزیت بارز عملکرد آرام سیستم تهویه مطبوع اسپلیت می باشد.کمپرسور و فن که کندانسور را خنک می کند، قطعاتی هستند که در کولر گازی بیشترین سر وصدا را ایجاد می کنند. دریک سیستم اسپلیت، کمپرسور و فن مخصوص کندانسور در خارج از اتاق که خنک می شود، قرار دارند بنابراین منابع اصلی سر و صدا برداشته می شوند.
  • یکی دیگر از مزایای سیستم تهویه مطبوع اسپلیت این است که شما می توانید یک سیستم چند اسپلیت را انتخاب کنید، این امر باعث می شود که با استفاده از دو واحد خنک کننده داخلی ، تهویه هوای چندین اتاق یا حفظ درجه حرارت در یک اتاق بزرگ آسان شود.
  • سیستم تهویه هوا اسپلیت روشی کارآمد و مقرون به صرفه برای خنک کردن خانه شما است. لازم به ذکر است که هزینه اولیه این نوع سیستم تهویه مطبوع به طور قابل توجهی بالاتر از کولر گازی پنجره ای است و نیاز به نصب حرفه ای دارد که می توانید از تیم تعمیرات پکیج اصفهان کمک بگیرید . با این حال ، مقدار پولی که در صورت حساب انرژی خود صرفه جویی می کنید و همچنین ماندگاری این سیستم باعث می شود ارزش آن را در آخر داشته باشید.

سیستم تهویه اسپلیت چگونه کار می کند؟

سیستم تهویه اسپلیت دارای یک تبخیر کننده است که این کویل مبدل حرارتی می باشد که گرمای اتاق را می گیرد و آن را به بیرون اتاق منتقل می کند. و کندانسور داخل اسپلیت ، این کویل مبدل حرارتی گرمای جمع آوری شده از اتاق که توسط مبرد است را به بیرون اتاق می اندازد.

انواع اسپلیت ها

  • اسپلیت دیواری

این نوع از اسپلیت ها به دلیل این که یونیت یا پنل داخلی آنها بر روی دیوار نصب می شوند به آنها اسپلیت دیواری گفته می شود و دارای ظرفیت های گوناگونی دارند.

  • اسپلیت های ایستاده

این اسپلیت ها شبیه به یک کمد و یا یخچال هستند و به صورت ایستاده می باشند برای همین به آنها اسپلیت های ایستاده گفته می شود. این اسپلیت ها به خاطر ظرفیت بالای آنها و جابجایی هوای زیاد برای فضاهای بزرگ مانند محیط های عمومی و مراکز پر رفت و آمد طراحی شده است.

سیستم تهویه مطبوع اسپلیت

در این مقاله با سیستم تهویه اسپلیت آشنا شدیم و مزایای آن را بررسی کردیم برای کسب اطلاع بیشتر با تیم تعمیر کار پکیج اصفهان تماس بگیرید.

 

 

 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *