انواع سیستم های گرمایش

انواع سیستم های گرمایش

سیستم های گرمایشی مرکزی دارای لوازم گرمایشی اولیه مانند کوره ای هستند که به طور معمول در زیرزمین ساختمان شما قرار دارد. کلیه کوره ها از چهار مؤلفه اصلی تشکیل شده است: 1) مشعل هایی که سوخت را تحویل می دهند و می سوزانند ، 2) مبدل های حرارتی ، 3) یک دمنده و 4) دودکش که به عنوان اگزوز برای محصولات فرعی گازی عمل می کند. بسته به وضعیت ، منطقه و نیازهای شما ، می توانید از بین سیستم های گرمایشی که به صورت سوخت یا بنزین به عنوان سوخت کار می کنند ، یا یک سیستم بسته بندی ترکیبی استفاده کنید که می تواند از هر دو نوع سوخت استفاده کند. در این جا سه نمونه از سیستم های گرمایشی را همراه با مزایا بررسی می کنیم . با نمایندگی تعمیر پکیج اصفهان همراه باشید.

انواع سیستم های گرمایش

بخاری

یکی از سیستم های گرمایشی که از قدیم با ما بوده و بسیار محبوب می باشد بخاری می باشد که قیمت مناسب و راه اندازی ساده و همچنین هزینه استفاده بسیار کمتر از سایر روش های گرمایشی از مزایای این سیستم گرمایشی می باشد اما خب این سیستم معایبی هم دارد و آن این است که فضای بیشتری نسبت به سایر روش ها اشغال می کند و اگر درست نصب نشود خطر گاز گرفته گی را دارد و حتی این نوع سیستم گرمایشی باعث ساه شدن دیوارهای نزدیک به آن می باشد

موتور خانه

سیستم گرمایشی با موتورخانه با گرم شدن آب از طریق شوفاژ منزل شما را گرم می کند معمولا از این سیستم گرمایشی در آپارتمان ها استفاده می شود و گرمایش بین همه واحد های آپارتمان تقسیم می شود و هر واحد برای خود استقلا ندارد همچنین این سیستم گرمایشی فضای را احتیاج دارد که به صورت جداگانه در آن جا قرار بگیرد و اما خود شوفاژ در ساختمان برعکس بخاری فضای کمتری را اشغال می کند این سیستم گرمایش به لوله کشی های زیادی نیاز دارد که این خود یک دردسر زیاد می باشد.

پکیج

در سیستم گرمایشی پکیج که بدون گاز می باشد و برخلاف سیستم موتور خانه که از یک مخزن بزرگ برای همه واحد های یک ساختمان استفاده می شود ، هر واحد یک مخزن کوچک دارد که این باعث مستقل شدن سیستم گرمایش واحد ها می باشد و این مزیت پکیج نسبت به سیستم گرمایشی با موتورخانه می باشد. درواقع این سیستم کم عیب ترین سیستم گرمایشی می باشد که هم لوله کشی کمتر نیاز دارد و هم هر واحد استقلال بیشتری دارند و هزینه آن نیز کمتر است. برای تعمیر پکیج خود با تعمیرکار پکیج اصفهان تماس بگیرید.

انواع سیستم های گرمایش

شومینه

شومینه می تواند برای شب های زمستانی با نشتن کنار آن و خوردن یک لیوان چای بسیار لذت بخش باشد ولی نمی تواند به تنهایی کل ساختمان را گرم کند و خطر آتش سوزی را دارد.

سیستم گرمایش از کف

این سیستم گرمایش یکی از جدید ترین سیستم ها می باشد که با عبور دادن لوله ها در زیر ساختمان باعث گرم شدن ساختمان می شوند و می توان گرمایش هر قسمت از خانه را تنظیم کنیم این سیستم فضای را اشغال نمی کند اما هزینه آن بسیار بالا است و تعمیرات دشواری دارد. و وقتی این سیستم گرمایش را روشن می کنیم تا گرم شدن آن زمان زیادی طول می کشد.

اسپیلت

یکی از بهترین سیستم های گرمایشی است که زود فضای خانه را گرم می کند اما هزینه بالایی دارد و انرژی زیادی را دارد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *